Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

lördag 6 juni 2015

Silverkedjor

Ibland undrar man vad det är som händer. Man träffar så mycket härligt folk. När jag var med LoveNepal på deras turné i maj, träffade jag bl a en kvinna som undrade om jag ville ha silverkedjor att sälja tillsammans med mina smycken. Klart jag ville ha det. I går damp det ner ett tungt kuvert i brevlådan innehållande en hel massa helt nya silverkedjor. Gissa om man blir glad. Frågan är då bara vad man ska ta betalt för dem. Sökte en del på nätet, men det varierar ganska mycket och beror på vikt, tjocklek och längd. till slut hittade jag ett inköpsställe som angav hur tunga deras kedjor var. Efter lite olika räkneexempel kom jag fram till ett pris per gram. Tycker det var ett vettigt riktpris. De flesta av dem är av lite kraftigare typ.
Dessa kedjor säljs bara tillsammans med ett hängsmycke.

Äkta silverkedjor.
1. Pansarkedja 38 cm 100:-
2. Pansarkedja 50 cm 220:-
3. Veneciakedja 50 cm 150:-
4  Veneciakedja 42 cm 180:-
5. Ärtlänk (tror jag) 45 cm 150:-



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar