Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

onsdag 10 juni 2015

Sachsiska blommor

Det händer lite nu och då att jag får bestick att göra smycken av. En dag i veckan kom det 13 skedar av sachsisk modell på posten. Äkta silverskedar! Man blir sååååå glad!!!
Det var två olika storlekar på skedarna och de största var för långa för att använda hela skeden till en ring. Jag tog skaftet och gjorde en ring av det och själva skedbladet ligger och väntar på att få bli ett hänge. Ett par andra av de större skedarna använde jag änden av skaften till ett par örhängen och resten av skedarna fick bli ringar med hjärtan. Efter lite sågande, böjande, slipande och lödande blev det rätt bra. Lite smådefekter kan man ana, men som jag brukar säga: Det ska synas att det är handgjort.
En av de mindre skedarna använde jag hela skeden och gjorde en "helt vanlig" ring.

Fyra ringar och ett part örhängen gjorda av skedar i äkta silver.
Örhängen gjorda av änden på ett par teskedsskaft i äkta silver.
Krokarna är handsmidda i 925 sterlingsilver.
375:- + ev porto (SÅLDA!)

Ring av hel sked i äkta silver. 18 mm. 450:-
Ring av skaftet från en äkta silversked. 17 mm. 425:-

Ringar med hjärtan i äkta silver. 18 mm resp 17,5 mm
450:- + ev porto
(SÅLDA, men har gjort ytterligare två)




Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar