Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 31 mars 2015

Skrotsilverkors

När man smälter silverskrot blir det en kula på grund av ytspänningen. För att få andra former, gäller det dels att skrotet har rätt form och att man slutar smälta i rätt ögonblick. Eftersom jag gillar eld i alla kontrollerade former, tycker jag det är väldigt roligt att testa mig fram och se vad som händer.
De här två korsen har en ganska "ruff style". Gillar inte kors som är för "fina". Det ursprungliga korset, som alla våra korssymboler härstammar ifrån, var inget vackert kors. Det var ett grovhugget kors. Det kors som hela påskens budskap förknippas med.
Korsen är gjorda av smält silver från äkta silverbestick. Jag har en silverstämpel "925", men eftersom halten i bestick nästan alltid är 830/1000 så har jag inte stämplat dem. Har letat runt efter en 830-stämpel, men de verkar vara omöjliga att få tag på.

Två kors i äkta silver. Höjd: 40 mm resp 48 mm.
275:-/st + ev porto
3 mm läderrem, ca 43 cm 40:-
(SÅLDA!)
Kors Nr 1. 

Kors Nr 2


Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar