Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 17 mars 2015

Nu har jag lekt lite till

Jag gjorde en silverrulle av ett skedblad från 1890. Det var en beställning till en liten, liten flicka. Jag ville ha det litet och nätt så jag använde bara en del av skedbladet. Resten kan man ju kassera eller göra något annat av. I dag blev det ännu mera lödträning. Själva örhänget är av ett tämligen tunt material. Gamla skedar är ofta tunna. Förmodligen för att hålla nere tillverkningskostnaderna. När man bankar ut ett sådant skedblad blir det oftast ett ganska snyggt småbuckligt mönster. På ena örhängets baksida finns det rester av skedens mönster upp mot skaftet. Även om jag velat hade det inte varit lämpligt att försöka fila bort det. Det hade inte blivit mycket kvar av skedbladet. Tycker också att det är ganska charmigt att det syns att det är gjort av ett bestick. Silverkulorna har jag smält av en bit från ett teskedskaft. Återbruk rakt igenom, förutom krokarna som är nya av 925 sterlingsilver.

Örhängen gjorda av skedbladet från en äkta silversked. Även krokarna är i äkta silver.
Längd utan krok: 25 mm.
400:- + ev porto (SÅLDA!)

Ena örhängets baksida har mönstret kvar från skeden. Ser ut som ett hjärta. :)

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar