Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

onsdag 18 mars 2015

Silverängel

Jag har gjort tusentals änglar i ståltråd (klicka här) till förmån för LoveNepal, men det här är första ängeln med silvertråd. Mindre och betydligt pilligare att göra. Det pilligaste var att stämpla på den runda tråden med en stämpel som är lika hög som tråden är bred. Stämpeln blev inte jättetydlig, men det står i alla fall 925. Jag tror inte att denna ängeln får lika stora försäljningssiffror, men jag hoppas kunna sälja några stycken i alla fall. Vill du inte ha en själv så kan du ju ge bort den i doppresent eller konfirmationsgåva.
Är ängeln värd priset jag satt? En del människor är beredda att betala för hantverk, andra inte. Om jag skulle sålt ängeln för att tjäna pengar till mig själv hade priset varit lägre, men nu går var enda krona för att rädda tjejer ut ur djupaste förnedring och tortyr, och då är inget pris för högt.


Ängel i äkta silver. 20 mm hög. (kedja ingår ej)
250:- + ev porto.
Silverkedjor finns här!



Stämplad med 925.
Något otydlig stämpel på grund av att stämpeln
är lika hög som silvertrådens diameter


Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar