Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 27 juni 2014

En bucklig silversked från 1862

Jag fick tag i en gammal matsked "Fransk lilja" från 1862. Det är nog det äldsta bestick jag hållit i min hand. Så tunn och bucklig som den var så hade jag dock inte så stora betänkligheter när jag kapade av den och började banka och slå. Jag gjorde ett likadant armband och silverrulle för ett tag sedan. Sålde det armbandet innan jag hunnit få ut det på bloggen och rullen sålde jag ganska snabbt också. Eftersom tillgången på liknande skedar är väldigt begränsad blir det dock ingen massproduktion precis.

En gammal bucklig sked från 1862 blev två smycken...
En äkta silverrulle gjord av skedbladet från en matsked från 1862. (SÅLD!)
Längd 52 mm. 400:- + ev porto
Läderrem 3mm, 44 cm (eller efter önskemål) 40:-  
Armband gjort av skaftet från en sked från 1862.  (SÅLD!)
400:- + ev porto





På insidan av armbandet finns de gamla stämplarna kvar. H5 = 1862
Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar