Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

onsdag 30 mars 2016

Dubbel repkedja i koppar

Det är alltid roligt att testa nya saker. Jag har lite nu och då sett smycken gjorda av koppar, men det är inget material jag använt i någon högre utsträckning, endast som någon detalj på en silverring eller så. Detta är det första smycket helt i koppar. Som med silver håller det sig snyggast om det används och ska man lägga undan det trivs det bäst i en lufttät förpackning. Mina egna silversmycken åker ner i en plastpåse mellan användningarna.
Den här länken kallas "dubbel repkedja" och är gjord av relativt stora ringar, vilket gör armbandet ganska maffigt.
Eftersom armbandet är ganska tjockt bör man räkna med någon cm extra i längd.

Armband i koppar. bredd ca 9 mm. längd 20 cm. Kan dock fås i annan längd.
Sitter bra på min handled som mäter knappt 17 cm.
Stängs med en krok i dubbel tråd.
675:- + ev frakt 10:- (SÅLD! Kan göra fler på beställning)



Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om LoveNepals arbete här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar