Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

lördag 20 februari 2016

Mera silveränglar

Jag försöker att alltid ha silveränglar i lager. Ibland blir jag så där riktigt effektiv och gör en hel massa  änglar när jag ändå håller på. Det går fortare även om det blir lite tråkigt med massproduktion. Det blev ca 50 st änglar de senaste dagarna. En härlig känsla när de är klara.
Den här ängeln har sedan jag började göra dem, för ett år sedan, sålts i hundratal. Den bärs av diverse olika människor, från riktigt små barn till äldre damer.

Ängel gjord av silvertråd. Hoplödd för extra stabilitet. ca 20 mm hög.
250:- + ev frakt 15:-
Ängeln finns även som örhängen. Samma storlek 20 mm.
450:-/par + ev frakt 15:-



Början på änglamakeriet. Silvertråd i kapade längder böjs med hjälp av bl a en tång.

Halvfärdiga änglar. Efter lödningen hamnar de i ett syrabad. 

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress.



1 kommentar:

  1. Hej Anita!
    Vet inte riktigt hur man köper smycken från dig. Provar att lägga en beställning här.
    Jag beställde en silverängel till min cancersjuka vän för ca ett och ett halvt år sedan. Hon bar den varje dag fram till att hon gick bort nyligen. Jag skulle vilja beställa två änglar till mig och en annan väninna. Den ska få oss att minnas vår underbara väninna.
    Hoppas vi har möjlighet att köpa två änglar!
    Hälsningar Eva-Lena

    SvaraRadera