Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

onsdag 3 februari 2016

Mattslipad silverring

Idag testade jag att smälta silverskrot i gips. Det var ju inte alls första gången i och för sig, men första gången jag gjöt ett rakt ringämne. Från smält silver till färdig ring. Hantverk från början till slut. Eftersom jag inte har någon vals får jag ta till hammaren och slå tills silvret har rätt form. Eftersom kanterna på silverbiten inte blev helt raka, fick de i stort sett behålla sin lite vågiga form. Gillar när det syns att det är hantverk. Inuti ringen finns det ett par små skavanker som, om jag hade slipat bort dem, hade tagit för mycket på materialet. Bestämde mig för att de fick va som de var.


Mattslipad ring i äkta silver. 11-12 mm bred. 18,25 mm
475:- + ev frakt 10:- (SÅLD!)


Silverbiten fortfarande mycket varmt efter gjutningen.
En bit på väg till att bli en lagom tjock silverplåt att göra ring av.

 Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar