Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

torsdag 26 november 2015

Maffigt halsband med gjutna ringar

Åh, vad jag önskar att jag var bättre på att fota. Ibland känner man att det inte går att ge smyckena rättvisa på bild. Det är mörkt och blött ute, så några utomhusbilder var inte att tänka på. Du får helt enkelt försöka tänka dig hur detta maffiga halsband ser ut i verkligheten.
Jag har tidigare gjort armband i samma stil. Vill du se bilder på matchande armband så klicka här.
Halsbandet är gjort av 15 st gjutna ringar som är nästan 2 cm i diameter. Låset är i princip lika stort och mellan alla ringar finns det mindre ringar gjorda av 1,25 mm silvertråd, hoplödda för bästa hållbarhet. En kedjebit, med en gjuten kula i änden, ger möjligheter att variera halsbandets längd.

Halsband i älta silver. Hantverk från början till slut. (förutom låset)
Vikt: 56 gram
Längd: 43 - 50 cm
1825:- + ev frakt
Set med halsband och armband: 2500:-
Stort gediget lås som knäpps i en kedja som gör
 det möjligt att variera längden mellan 43 och 50 cm


Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar