Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 3 november 2015

Skedblad med silverkulor

Ibland när man får höra om lite märkliga saker man kan använda i silversmidet så måste man ju bara testa. Den här gången har jag använt mig av tandkräm! 
I början när jag tillverkade smycken av silver använde jag tandkräm för att polera med, men inte den här gången. Jag använde det som kylpasta. Skedbladet är väldigt tunt i förhållande till de silverkulor jag skulle löda fast. Jag har gjort liknande smycken tidigare och då låtit skedbladet halvsmälta och "deformeras". Det blev också väldigt snyggt, men man måste ju som sagt testa. Det fungerade alldeles utmärkt. Bredde på tandkräm på baksidan av skedbladet och började värma. Det rök lite av tandkrämen och brandlarmet gick igång. ;) Skulle nog gått ut till garaget istället. Fungerade gjorde det i alla fall. Skedbladet jag använde var från en ganska stor tesked "Fransk lilja" från 1913.

Hänge i äkta silver. Höjd 48 mm.
425:- + ev porto (SÅLT! Har ett liknande)
Kedjan på bilden är 50 cm. 220:-
Har andra kedjor från ca 125:-

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar