Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 24 november 2015

Gjutet hjärta på blankpolerad yta

I går stod jag och gjöt några småhjärtan i silver. Man lär sig så mycket under tiden man jobbar. Igår lärde jag mig var jag inte ska ha papperskorgen när jag står och filar på så små hjärtan att det nästan är omöjligt att hålla i dem. ;)
Ringen är gjord av silverplåt som jag hamrat ut till rätt tjocklek i brist på vals. Mycket jobb i olika moment, men man lär sig som sagt en hel massa under tiden.
Jag gillar den blanka ytan mot den gjutna ytan på hjärtat. Kontraster är ofta vackra!

Hjärteing i äkta silver. 18 mm. 495:- (SÅLD! Kan ev göra fler på beställning)
Litet hjärtehänge i äkta silver. 1 cm brett. 225:-
Kedjan på bild 42 cm, tillsammans med hänget 300:-
Andra längder finns på kedjor.



Hittar du ingen ring i rätt storlek? Hör av dig så fotar jag det jag har i den storlek du är intresserad av.

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar