Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

torsdag 29 januari 2015

När det inte går att laga ...

... får man göra om.
Syrrans ring tappades i 25 cm nysnö på en parkeringsplats med singel. Det letades både länge och väl, men någon ring hittades inte. Men det som göms i snö ...
Efter ett tag hittades ringen, men den hade då blivit överkörd och med tanke på underlaget var den inte så användbar som ring längre. Syrran fick en ny ring och jag fick den gamla. Silver är ju silver och det är ju synd att slänga. Efter lite kapande, filande osv, så blev det ett antal smycken istället. Ringen har inga märken kvar av den ödesdigra överkörningen, men på baksidan av halsbandet kan man se ett par jack. Jag vågade inte fila hur mycket som helst. Det ska ju finnas lite material kvar också. Örhängena har ett par små märken på insidan så därför valde jag att mattpolera den ytan. Är väldigt nöjd med resultatet får jag säga. Lite extra filande och putsande blev det, men det kunde det ju vara värt.

En styck överkörd äkta silverring gjord av en tesked...
...blev lite andra smycken.
Örhängen i äkta silver. Krokarna av 925 sterlingsilver.
Mattpolerade på utsidan och mattslipade på insidan.
325:- + ev porto (SÅLDA!)

Hänge i äkta silver med texten "ÄLSKAD" instansad.
300:- + ev porto. (SÅLT!)
Läderrem 2mm, 43 cm 30:-
Finns även 3 mm tjocklek på remmen. 40:-
Ring gjord av skaftet från en äkta silversked. 17 mm.
400:- + ev porto (SÅLD!)




Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar