Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

lördag 27 september 2014

Tre små skedar och stora stygga hammaren.

Det var en gång tre små konfektskedar som var lite oförsiktiga och hamnade hemma hos mig. Där befann de sig snart ute i garaget och fick smaka på hammaren. Dagen då detta hände var en rätt snurrig dag och huvudet på mig var ganska rörigt som det är ganska ofta numera. Resultatet blev att jag rätt som det var stod och hamrade ut skedbladet på en sked som skulle fått behålla sin skålade form. Nu blev det som det blev, och det är inget man kan gå och sörja över. Gjort är gjort och ett utbankat skedblad kan jag inte få tillbaka till en vacker sked igen, hur mycket jag än vill. Det blev i alla fall tre halsbandshängen i äkta silver. Nu är det bara att vänta och se om den här sagan får ett lyckligt slut och de tre före detta skedarna får nya glada ägare.
Läderremmar till hängena kan beställas i tjocklek 2 eller 3 mm. Jag gör dem 43 cm långa, eller efter andra önskemål. 30:- resp 40:-.
Att fota silversmycken är inte helt enkelt, så därför blev det lite olika bilder på de tre skedarna. Allt för att försöka ge en så bra beskrivning av dem som möjligt.

Tre konfektskedar i äkta silver, oputsade men klara för hårdhänt behandling.
Tror denna sked heter "Rigoletto" Hängets längd 76 mm.
450:- + ev porto  (SÅLD!)



Har inte hittat namnet på denna sked. Hängets längd 72 mm.
400:- + ev porto (SÅLD!)

Hänge gjord av en sked i serien "Ros" Längd 71 mm.
425.- + ev porto. (SÅLD!)




Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar