Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

måndag 8 september 2014

Mamma-barnsmycke

Ett smycke som mamman kan bära som ETT smycke under graviditeten och sen ge det lilla hjärtat till sitt nyfödda barn, som en symbol på att barnet "stulit" en bit av hennes eget hjärta. Vacker tanke eller?
Jag skulle haft ett smycke med fyra hjärtan. Ett för varje av mina goa ungar. Eller kanske jag skulle ha ett med sju. Ett för varje barnbarn jag har eller kommer att ha innan året är slut. Tror det blir lite för pilligt. Dessutom hoppas jag på ännu fler barnbarn. ;)
Ett hjärta gick dock att såga ut ganska enkelt. Det svåra var att hitta det lilla hjärtat när det precis var utsågat och ramlade ner på garagegolvet. Letade både länge och väl och till sist hittade jag det. Ibland önskar jag att silver drogs till magneter.
Skulle kunna tänka mig att, på beställning, stansa in barnets namn på det stora smycket.
Här följer lite bilder från olika vinklar. Det blänker och speglar sig så det är svårt att få riktigt snygga bilder som gör smycket rättvisa.

Mamma-barnsmycke gjort av ett teskedsblad i äkta silver.
Säljs enbart tillsammans. 425:-
Hänget kan köpas med en helt ny silverkedja 53 cm. 85:-
(SÅLT! Kan ev göra fler vid intresse)

Mammasmycke. Kedjan träs genom hjärtat.

Det lilla barnsmycket. 

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar