Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 5 september 2014

Av fådda silverskedar

Det började bli en dyr hobby för mig, men ju längre tiden går, desto fler bestick får jag. Måste bara passa på att tacka alla snälla människor för alla fina bestick! Eftersom jag ger varenda krona vidare som kommer in av försäljningen så gör de här bidragen att jag har möjlighet att göra ännu fler smycken som drar in ännu fler kronor till arbetet att rädda tjejer ut ur barnsexhandeln. Det här inlägget handlar om två dussin silverskedar som har börjat sin omvandling till smycken. Det kommer bli fler och ringarna kan jag förmodligen göra i storlek som passar just dig. Så länge det finns skedar kvar så ...
De minsta örhängena gjorde jag på vinst och förlust. Går det så går det... Att borra i en så smal bit har sina svårigheter, men det gick ju. Att sen hålla de små bitarna när man ska fila och putsa är inte heller lätt. Jag råkade tappa det minsta örhänget när jag höll på att fila. Det tog en stund innan jag hittade det på garagegolvet bland sågspån och annat skräp. ;)
Jag har medvetet låtit bli att polera bort en del av oxideringen i synnerhet på ringarna. Tycker det ger en vacker kontrast, men man kan givetvis polera mer om man önskar.

Två dussin fådda moccaskedar...
Den här modellen blev populär, så här är ytterligare en variant.
Hänge i äkta silver gjort av en moccasked.  375:- + ev porto.
Läderrem 2 mm, 43 cm (eller enl önskemål) med kabinlås. 30:-
(SÅLT!)
Små söta örhängen gjorda av en bit av skaftet från en moccasked i äkta silver.
Även krokarna är i äkta silver. Längd utan krok 34 mm. 350:- / par. + ev porto (SÅLDA!)
Ännu mindre örhängen gjorda av bitar av skaftet från en äkta silversked.
24 resp 9 mm långa utan krok. 250:- resp 200:-/ par + ev porto (SÅLDA!)
Två ringar gjorda av skedar i äkta silver. (SÅLDA!)
Ring gjord av en hel tesked i äkta silver. 18 mm
Kan beställas i annan storlek. 425:- + ev porto


Ring gjord av ett skedskaft i äkta silver 18,5 mm
Kan beställas i annan storlek.
375:- + ev porto

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar