Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

lördag 20 september 2014

Hjärta i kupad sked.

Ju mer man testar, ju fler idéer dyker det upp. Stod en stund och snurrade på en avkapad moccasked i äkta silver, där jag använt en del av skaftet till ett hänge. Jag brukar inte borra utan att stansa ett märke först, men det var ju inte lätt att stansa i ett kupat skedblad. Tejpade först med maskeringstape och ritade upp hjärtat. Sen borrade jag två hål. Det gick bra. Därefter var det bara att såga längs linjerna på hjärtat. Har väldigt tunna sågblad så det blir inte mycket spill. Kul att ta tillvara det som går. Det lilla utsågade hjärtat är utbankat så det är näst intill plant. Som alltid när man bankar ut skedblad blir de mer eller mindre ojämna. Det ger ett liv i ytan. På ett par foton ser det ut som att hjärtat är matt, men det är det inte. Det är bra så svårt att ge rättvisa åt smyckena på foton. Får nog gå en fotokurs. ;)

Utgångsmaterialet var en halv moccasked i äkta silver.
Två smycken. 350:- resp 150:- + ev porto.
450:- för båda. (SÅLDA! Gör ev fler vid beställning)
Läderrem 2 mm, 43 cm (eller enl önskemål) med kabinlås. 30:-





Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar