Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 3 januari 2014

Smycken med patina

Jag köpte en hel låda med blandade, oputsade silverbestick. En hel del var i bedrövligt skick medan andra var riktigt fina. Totalt sett har jag gjort ett fynd. Jag stod och höll i en "Fransk lilja"-gaffel som var i stort sett helt svart och funderade på om jag över huvud taget kunde ha någon som helst användning av den. La den i aluminium/bikarbonat-bad, och lite metallfärg började visa sig, men den var fortfarande väldigt svart. Började putsa och det hände inte mycket. Gick ut i garaget och körde med min putsmaskin. Hände inte mycket då heller. Tittade på den lite mer noggrant och såg att den nu hade fått ett helt fantastiskt utseende. Jag kapade den och testade sågytan med nickeltest för att se om den fortfarande kunde användas till smycken. Fick inget utslag, så jag fortsatte och gjorde ett hängsmycke. Resten av gaffeln använde jag till en ring. Jag är osäker på vad det är för material i smyckena. Ser inte riktigt ut som silver, men de ger en antik känsla.

Ring och hängsmycke gjord av en "Fransk lilja"-gaffel.
Ring, 18,5 mm. 175:-
Hänge, längd 83mm. 150:-
300:- för båda





Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar