Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 7 januari 2014

"Hjärtligt"

Jag bestämde mig för att bara göra sådant som är riktigt roligt idag. Det blev diverse ringar och armband av skedar och gafflar. Ville visa ett par av de grejer jag gjorde. Ett par armringar av ett par lite större plockgafflar i nysilver. Den ena hade ett väldigt tjockt skaft och jag var ganska tveksam till om det skulle gå att böja snyggt. Med bara två "taggar" var valet av mönsterböjning lätt. Hjärtan!
Hjärtan är något som förekommer ofta i mitt hantverk. En enkel och bra form som symboliserar något oerhört viktigt. Hat förtär ens inre, men kärlek värmer och bygger upp.

Armringar gjorda av nysilvergafflar. Ca 65x52 mm.
250:- + ev frakt.
SÅLDA! Har fler gjorda av "svensk spets"








Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

1 kommentar:

  1. Underbart vackra!! Så fint du får till det alltid! <3 Önskar att jag kunde! :)
    Kram/ Ingrid

    SvaraRadera