Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 17 januari 2014

"Bara förstör"

"Bara förstör", skulle min far ha sagt om det jag sysslar med. Allt skulle vara till praktisk nytta. Bestick ska man äta med givetvis. Att ha dem på fingrarna är ju inte till någon nytta. Nu tycker jag i och för sig att jag gör nytta när jag hantverkar. Dels mår jag bra av att greja lite, och sen ger det en del till arbetet med att rädda tjejerna i Nepal ut ur den hemskaste förnedring och tortyr man kan tänka sig. Jag tog ett gäng teskedar och gick ut i garaget och bankade ut dem. Sen blev det ett antal ringar. Fotade en av dem, men har fler i samma modell i storlek mellan 17mm - 18,5 mm. Har några likadana skedar till så jag kan även göra lite större.

Ring gjord av nysilversked. Från 17 mm.
225:-



Halvfärdiga ringar.

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar