Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 9 augusti 2016

Ibland blir det som det blir

Ni som följer mig och mitt hantverk, vet att jag inte är mycket för det perfekta. Jag vill gärna göra smycken som verkligen är unika och inte ser ut som något man handlat i de stora butikerna. Det här korset var tänkt att bli ett blankpolerat kors med "råa" kanter. Halvvägs blev det dock något annat. Skulle bara .... och där var den, den helt fantastiska ytan. Inte kunde jag banka den slät. Fick göra ett annat blankpolerat kors åt kunden som hade beställt det. ;)

Silverkors med bucklig yta. 33 mm högt utan öglorna.
395:- + ev frakt 10:-

Baksidan är porig på grund av värmen jag utsatte korset för.
 Tycker om ytan. För att man ska kunna använda även denna
 sida framåt, så finns stämplarna på öglan istället.


Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress. 
Ange gärna om du vill betala med swish eller banköverföring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar