Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 24 juli 2015

Tre kulor på en ring

Att smälta silverkulor är enkelt. Att löda fast dem på en ring är lite svårare, men med tungan rätt i mun och lite pill så blev det rätt bra. Själva ringen är en gammal ring som jag tog bort den gamla fula dekorationen på och polerade upp. inuti finns det kvar rester av de gamla stämplarna. Ville inte slipa mer. Var rädd för att ringen skulle bli för tunn. De nya stämplarna sitter på utsidan på motsatt sida av kulorna.
Ring i äkta silver, 17,5 mm
425:- + ev porto. (SÅLD!)




Hittar du ingen ring i rätt storlek? Hör av dig så fotar jag det jag har i den storlek du är intresserad av.

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


1 kommentar:

  1. Går en silversmidekurs och fått rester av silver som jag vill smälta/löda ner till olika storlekar av kulor (om det går). Undrar om du vet om man behöver speciella gjutformar för detta eller hur gör man för att få runda jämna silverkulor att fästas på t ex en silverring/silverhalsband mm

    SvaraRadera