Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

lördag 2 maj 2015

Skrotsilverring med silverkula

Idag har jag haft riktigt kul. Jag har testat något jag aldrig gjort förut. Jag har lött ihop en silverring. Nu var ju inte det början på det hela. Även den här gången utgick jag från skrotsilver. Jag la det i en ca 6 cm lång rad och smälte ihop det till en "silverkorv". Eftersom jag inte har någon vals, fick jag använda andra metoder för att få silvret någorlunda jämnt och snyggt. Hammare kan man använda till mycket och i det här läget var det ett ganska bra verktyg för att få silvret som jag ville ha det. För att sen försvåra det hela bröt jag av silverbiten när jag böjde den runt. Allt för att få träna mer på att löda. :D
Efter mycket om och men var det dags att ge den en hamrad yta, löda fast en silverkula och sen var det ytterligare polering och så.....

Ring gjord av rester från äkta silverbestick. 17,25 mm
475:- (SÅLD!)




 Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar