Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

söndag 24 maj 2015

Hopböjt skedblad

Ibland när jag ligger i halvvaket tillstånd får jag idéer på smycken jag skulle kunna göra. Ibland är det faktiskt kul att låta galna idéer bli verklighet. Emellanåt tar det dock ganska långt tid innan idéerna blir något annat än just idéer och ibland blir det inget alls. Men sen kan det hända att jag går direkt och gör det som dykt upp i hjärnan. Den här gången var en sån gång när idé till färdigt resultat gick på några timmar. Smycket blev nästan som bilden jag hade i huvudet. Det var svårt att fota så att böjningarna i skeden ser ut som de är. Knäppte lite foton från olika vinklar i hopp om att man ska få en helhetsbild. Det är svagt böjt i överkant och böjt dubbelt i nederkant. Sen måste jag ju bara visa att jag äntligen blivit innehavare av en registrerad tillverkarstämpel. Känns ganska seriöst. :)


Böjt teskedsblad i äkta silver. 350:- + ev porto (SÅLD!)
Läderrem 2 mm, ca 43 cm 30:- 





Tillverkarstämpel: AW
Finhaltstämpel: 830

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar