Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

torsdag 9 april 2015

Ett par små skrothjärtan

Åh, vad det är kul att testa sig fram och se om man kan överlista silvrets vilja att dra ihop sig till en kula när man smälter det. Den här gången blev det ett par hjärtan, modell lite mindre. Utgångsmaterialet var delar från äkta silverskedar som blivit över när jag gjort andra smycken. Ytbehandlingen efter smältningen är lite olika. Det minsta hjärtat är filat och putsat till en ganska blank yta. Det andra är hamrat med en vanlig hammare slagen lite på snedden för att få märken i hjärtat.

Hjärtan gjorda av äkta silver. Höjd 20 resp 25 mm.
275:-/st + ev porto (kedja ingår ej)
(SÅLDA!)





Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar