Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

torsdag 16 mars 2017

4-tumsspik i silver

En gång när äldste sonen var i tioårsåldern kom han inspringande och skrek att han hade fått en spik genom fingret. Nu var det som väl var bara ett skämt. Hans far hade hjälpt honom böja en spik runt fingret så det såg ut som att spiken gick rakt igenom. Skämtet uppskattades inte av mig. Kan kanske bero på att jag vid det tillfället hade bedrövlig huvudvärk och inte klarade av att se det komiska i det hela. Har dock skrattat åt det efteråt. Vet inte om händelsen har gett inspiration till den här ringen. Har i vilket fall gått och tänkt på att göra en sen i höstas när jag gjorde hängsmycken av "silverspikar".
Jag kunde gått den enkla vägen och använt mig av fyrkantstråd, men varför ska man göra det enkelt när man kan göra det svårt? Dessutom hade jag ingen tråd hemma (som jag hittade i alla fall). Materialet jag utgick ifrån var en bit silver som var ca 3 x 6 x 40 mm. sen var det bara att banka och slå och däremellan glödga förstås. Jag lär mig en massa om hur materialet beter sig. Det beter sig dock inte alltid som jag vill, konstigt nog. Men det blev den dimension jag behövde till slut i alla fall.
"Spikhuvudet" är avkapat mot handen för att inte skava.
Ringen är något justerbar, men den ändrar ju förstås utseende om man ändrar storleken.

Spik-kors-ring i äkta silver. 34 mm hög. 18,75 mm
595:- + ev frakt (SÅLD!)






En bit på väg ...
Nästan rätt dimension 

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda barn ut ur sexslaveri. Läs mer om Love and Hopes arbete här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress. 
Ange gärna om du vill betala med swish eller banköverföring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar