Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 31 mars 2017

Trianglar, trianglar ...

Jag skissar i princip aldrig innan jag sätter igång med skapandet av mina smycken. Ibland börjar jag på något som i slutändan blir något annat. Den här ringen var tänkt att bli något annat. När jag hade ringskenan färdig och skulle löda fast det som var tänkt att sitta på, så stämde det inte. Det blev helt enkelt inte som det såg ut i mitt huvud. Då gör man helt enkelt något annat. Jag hittade en skräpbit, formad som en triangel. Rättade till formen så den blev helt rak på sidorna och satte igång med att såga ut fler trianglar ur den första. Sen är det bara att hoppas på att de små bitarna inte försvinner när man filar och putsar. I slutändan blev det en ring som jag är riktigt nöjd med. Ringen är dessutom justerbar. Jag gör sällan justerbara ringar. Tycker egentligen inte om dem, men i det här fallet funkar det bra. Kan bero på att jag sällan gör så smala ringar.
Får väl tillägga att det här är en ring som egentligen tog lite för lång tid att göra för att vara försvarbart, så det blir inga fler likadana. ;)

Ring i äkta silver. Hantverk från början till slut. 17,75 mm, men justerbar.
575:- + ev frakt 10:-



Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda barn ut ur sexslaveri. Läs mer om Love and Hopes arbete här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress. 
Ange gärna om du vill betala med swish eller banköverföring.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar