Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

lördag 7 maj 2016

Fem silverkors

Det är ju konfirmationstider, så lite kors på lager är väl inte fel. Korsen är gjorda med olika tekniker men alla har varit mer eller mindre smält silver i min verkstad. Jag har aldrig gillat pråliga kors. Gör dem gärna rustika i "ruff style". Mer info under resp bild.
Kedjor ingår ej men jag har en del i lager.

Fyra av korsen. Mer info under resp bild nedan. 
Stilrent kors, hopplött av två böjda silverbitar. Korsets höjd 29 mm.
375:- + ev frakt 10:- (SÅLT!)

Litet kulhamrat kors. Korsets höjd 27 mm.
325:- + ev frakt 10:- (SÅLT!)

Stort kors gjort av sammansmälta bitar från bestick.
En del av bestickets mönster finns kvar.  Korsets höjd 47 mm
425:- + ev frakt 10:- (SÅLD!)

Baksidan är ganska slät, men något porig pga smältningen. 
Skrovligt kors. Korsets höjd 32 mm.
325:- + ev frakt 10:- (SÅLT!)

Baksidan kan man ju ha framåt om man vill.
Småbitar av halvsmält silver på ett tunt kors av silverplåt. Korsets höjd 37 mm
295:- + ev frakt 10:- (SÅLT!)
Baksidan.

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om LoveNepals arbete här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress.


3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja beställa "Skrovligt kors" mvh Ulrika Svanström Tormenåsgatan 14b 55641 Huskvarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du ser ovan så är det korset sålt. Håll utkik, det blir kanske fler.

      Radera