Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

lördag 23 januari 2016

Rejält bred stressring

Nu har jag gjort ett ganska stort antal stressringar och sålt allihop inom ett dygn. Det är visserligen kul att göra dessa ringar, men det är ännu roligare att variera sig lite. Behöll konceptet med den snurrbara ytterringen, fast den här gången blev det två. Den ena blankpolerad och den andra hamrad. Själva ringen är betydligt bredare och silverplåten tjockare än på de tidigare jag gjort. Trots bredden är ringen behaglig att bära eftersom den är välvd. Sitter väldigt bra på mitt högra ringfinger. Är lite sugen på att behålla den, men ... den är till salu! Kanterna på ringen är ojämna för att ge ett rustikare uttryck. Det gjorde det extra knepigt när jag skulle forma välvningen på ringen, men det gick. Höjer priset jämfört med de tidigare på grund av mer material och mer arbete. Varenda krona går dock fortfarande till att rädda nepalesiska flickor ut ur sexslaveriet.

Stressring i 925 sterlingsilver. Ca 14 mm bred. 18 mm.
595:- + ev 10:- frakt (SÅLD!)




Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar