Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

måndag 11 augusti 2014

Armband av två teskedar i äkta silver.

Jag har gått och klurat på ett armband ett tag. Mest är det låsningen av armbandet jag har funderat över. Det kan ju inte gå mer än fel, så det är ju bara att testa sig fram. Jag hade en bit av ett skaft liggande och det slipade och böjde jag tills jag hade en krok som jag inte tror går upp i första taget. Man vill ju inte att armbandet ska ramla av när man har det på sig. :)
Hela armbandet, förutom ringarna är av "sterlingsilver 925", alltså äkta silver. Ringarna är silverpläterade och har därmed en silverbelagd yta. Ännu har jag inte gått en silversmideskurs. Hade jag gjort det hade det förmodligen blivit en snyggare krok och hoplödda silverringar. Nu tog jag säkerhetsringar (dubbla varv), för att inte riskera att ringarna går upp. Den stansade texten har jag även gjort på ett halsband om man vill matcha.

Armband gjort av två teskedar i äkta silver. omkrets 20 cm.
550:-  (SÅLT!)
Låset är gjort av en bit av ett teskedsskaft. 
Ett av skedbladen hamnade på framsidan och fick texten "FOREVER LOVE"

"STERLING 925" = äkta silver
Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar