Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

söndag 22 december 2013

Ett helt fantastiskt år!

Det är drygt ett år sedan jag bestämde mig för att det jag fick in på försäljning av mitt hantverk skulle komma LoveNepal till godo. Sedan dess har det bara ökat och konstigt nog har mina idéer blivit fler och fler. De senaste månaderna har det blivit mycket smycken gjorda av silverbestick. Jag tycker det är väldigt givande och roligt att hålla på med ett hantverk som ger glädje i så många led. Jag får nu och då mejl från nöjda kunder. En och annan konstig kommentar har jag också fått, men det får man rycka på axlarna åt och bara strunta i. Jag tänker på en kvinna som jag mötte på en julmarknad för en månad sedan. När jag gav henne en broschyr om arbetet i Nepal och berättade att varenda krona jag fick in skulle skickas direkt dit, vände hon på klacken med kommentaren: "Gör det i Sverige i stället!" Jag blev nästan mållös. Visst finns det barn som lider i Sverige, men det kan ju aldrig hindra oss från att hjälpa de mest utsatta av de utsatta även om de befinner på andra sidan jordklotet. För mig är varenda människa värdefull och jag skulle vilja påstå att de små människorna är extra värdefulla. Hjälp till där du står och går, men räck även ut din hand lite längre! Du och jag kan göra skillnad. Jag är övertygad om att de pengarna jag skickat iväg till LoveNepal, har gjort stor skillnad för flera flickor och räddat dem från ett helvete på jorden. Själv skulle jag inte fixat detta. Därför vill jag på detta sätt tacka dig som köpt något av mig och på det sättet hjälpt mig att hjälpa.

Ett litet ljus, även om det är ett väldigt litet ljus, kan
skingra mörkret, så fortsätt hjälpa mig att tända ljus i mörkaste mörker!

Så vill jag till sist önska dig en riktigt fridfull Jul och ett fantastiskt 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar