Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

måndag 19 februari 2024

Patchwork

 När jag skulle gifta mig satt jag hemma hos mina föräldrar och sydde ett stort lapptäcke för att ha som sängöverkast. Min far som var mer praktisk än estetisk, kommenterade att det var vansinnigt att "först klippa isär tyget och sen sy ihop det igen". Mina vantar skulle han nog bara skaka på huvudet åt. Det måste ju går fortare att sticka enfärgade. Men det är ju så mycket roligare att sticka mönster och de här vantarna var inget undantag. Sytt lapptäcken har jag gjort flera gånger sedan dess, men stickat lapptäcke är första gången.

Vantarna är stickade i Drops Flora grå 04 och natur 01. De kan självklart stickas i annat liknande garn.  

Mönstret kostar 50:- men du får gärna betala mer. Hela summan skickar jag vidare till Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love and Hope här.

Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@widell.me. Skriv "Patchwork" i ämnesraden, så jag vet vilket mönster du vill ha. I ett svarsmail får du swishnummer och när du swishat får du mönstret som pdf-fil.

Drops Flora 04 och 01




Drops Flora 08 och 01. Stickade med tvåfärgad resår.

Drops Flora 11 och 01




4 kommentarer:

  1. En väldigt fin berättelse och ett vackert mönster 💕

    SvaraRadera
  2. Gud så fina vantar, jag ska genast skicka ett mejl till dig.

    SvaraRadera