Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

söndag 28 februari 2021

Krokus

 Efter "snötema" på vantarna var det kul att göra något lite mer vårvinteraktigt. 

Jag använde mig av fyra mönsterfärger, men det blir säkert bra med två också. Ett nystan av den naturvita och restgarn av de övriga. (Mindre än 10 g av varje.) Garnet är DROPS Flora och strumpstickor 2,5 mm, eller den storlek du behöver för att få 32- 34 m/10 cm mönsterstickning.  Man kan givetvis använda annat garn med liknande tjocklek.

Storleken är Dam M, men vill man ha större vante kan man sticka med grövre stickor, och om man vill ha mindre väljer man tunnare stickor.

Mönstret kostar 50:- men du får gärna betala mer. Hela summan går till Love and Hope. Vill du beställa  mönster till vantar och matchande mössa betalar du 75:- för båda.




En juligare variant med rött och grönt mönster.




Det finns även mönster till matchande mössa


En kund stickade i bara vitt/grått. 

Varenda krona som kommer in av försäljningen skänks till organisationen Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love ans Hope här.


Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@car-van.se. Tala om vilket mönster du önskar beställa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar