Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

söndag 10 mars 2024

Smårutiga vantar

När man trodde att man inte kunde komma på fler mönster med rutor, så får man en ide´. Inspirationen kommer från en smårutig kökshandduk. Tyckte de blev ganska fina med en tvåfärgad resår vars ränder följer med upp i vanten. 

Vantarna är stickade i Drops Flora grön 15, 16 och natur 01. Det räcker med knappt hälften av ett nystan av varje färg. De kan självklart stickas i annat liknande garn.

På bilderna nedan finns andra förslag till färgkombinationer.

Mönstret kostar 50:- men du får gärna betala mer. Hela summan skickar jag vidare till Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love and Hope här.

Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@widell.me. Skriv "smårutigt" i ämnesraden, så jag vet vilket mönster du vill beställa. I ett svarsmail får du swishnummer och när du swishat får du mönstret som pdf-fil.





DROPS Flora 22, 30 och 24

DROPS Flora 01, 30 och 24

DROPS Flora 01, 03 och 04

DROPS Flora 03, 04 och 05

DROPS Flora 01, 07 och 08

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar