Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 3 juni 2014

Tre små söta skedar blev ...

... en hel hög med smycken.
Jag får en hel del bestick av människor som tycker att det är bättre att besticken kommer till nytta och blir till hjälp för tjejerna i Nepal, än att de ligger i en låda. Jag fick bl a ett halvt dussin skedar i 830 sterlingsilver (äkta silver). Tre av dem har jag redan "förstört". Eftersom jag har förstått att en del har ont av att örhängen blir för tunga, testade jag en ny variant. Jag klippte skedbladet mitt itu med plåtsaxen, slipade till kanterna och borrade ett hål. Sen snodde jag dem runt en skruvmejsel. Lever efter principen; "man tager vad man haver". Använder överhuvudtaget bara vanliga verktyg som nästan alla har.

Ett helt set med smycken av tre skedar i äkta silver. 
Hängsmycke med "ÄLSKAD" instansat. Gjord av ett skedblad i äkta silver.
275:- + ev frakt. (SÅLD!)
Läderrem 43 cm med kabinlås 30:-
Ring gjord av en tesked i äkta silver. 18 mm.
Kan beställas i större storlek.
425:- + ev frakt (SÅLD!)


Örhängen gjorda av ett ituklippt skedblad i äkta silver. Även krokar i äkta silver.
300:- + ev frakt (SÅLDA, men har gjort nästan likadana)

Örhängen gjorda av ett par skedskaft i äkta silver.
Även krokarna är äkta silver. (SÅLDA!)
350:- + ev frakt

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar