Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 6 februari 2015

Litet blomstersmycke

Ibland blir det inte som man tänkt, men det blir rätt bra ändå. Skeden jag använde till detta smycke var gjuten och därmed ganska porös i materialet. Under resans gång sprack den vid ett antal tillfällen och det började närma sig sagans "det bidde en tummetott". Jag har en burk där jag samlar silverskrot. Där hamnade resterna av skeden och låg där länge och väl. Vid ett tillfälle när jag letade i burken efter en liten silverbit, upptäckte jag den lilla blommiga trasiga skeden. Helt plötsligt såg jag möjligheterna i den.
Ibland är livet på samma sätt. Man känner sig förbrukad och hamnar i "skräpburken". Det finns dock alltid ett värde i varje människa och det gäller bara att se bakom de yttre omständigheterna, och hitta det användbara och vackra. Livet blir inte alltid som man hade hoppats, planerat och tänkt. Ibland kan det till och med bli bättre.

Litet hänge gjort av en äkta silversked. Höjd utan ring: 25 mm
295:- + ev porto (SÅLT!)
Silverkedja 65 cm: 80:-


Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar