Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

måndag 3 november 2014

Matsked "Fransk lilja" från 1868.


Vad ska man göra av en sliten gammal matsked? Mycket gammal dessutom och avskavd i toppen så den var alldeles sned. Skedbladet i dessa gamla skedar är tämligen tunt, så att göra ett armband av hela skeden var uteslutet. Det blev ett armband av skaftet istället och dessutom två halssmycken av skedbladet.
Armbandet är lite mindre till storleken. Jag själv är ca 55 mm över handleden och jag får på mig den, men den sitter lite för tight.
Halssmyckena är lite småbuckliga efter utbankningen. Det är inga slagmärken utan silvrets bångstyrighet. Blir ofta så när skedbladet är tunt. Tycker det är ganska vackert och ger mer liv åt smycket.

Två hängsmycken gjorda av samma matskedblad.
Skeden var en "Fransk lilja" från 1868.
Höjd: 45 resp 75 mm. 325:-resp 375:-
Läderrem 2 eller 3 mm, 43 cm. 30:-/40:-
(SÅLDA!))

Armband gjord av skaftet från en "Fransk lilja" från 1868.
57 mm x 45 mm
(SÅLT)



Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar