Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 2 augusti 2013

En gammal kökslucka

När vi bytte kök för ett antal år sedan, sparade vi på en del material. Nu har en del av det kommit till användning. Grunden till tavlan är en kökslucka och för att få lite rustikare känsla bytte jag ut den tunna fanérskivan mot panel från en gammal dörr. Gångjärnen och handtaget hämtades från en liknande lucka. Soppsleven har en gång i tiden hängt som dekoration över vår spis. Köksluckan är målad med Annie Sloan Calk Paint och slipad, för att få fram lite patina, och därefter vaxad. Texten har jag böjt till av najtråd. För att få plats med texten fick jag göra den mindre än jag brukar. De små bokstäverna är bara 15 mm höga. Fick nog bli en engångsgrej. Alldeles för pilligt och svårt att hålla i bokstäverna medan man böjer.
Tavla gjord av en gammal kökslucka och en gjutjärnsslev som ljushållare.
23x56 cm. 550:- + ev frakt. (såld)
Gångjärnet sitter kvar ... 
... och även handtaget. 
Bokstäver böjda av najtråd.

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.
Vill du beställa något skickar du ett mail.


1 kommentar:

  1. jättefin. Du är helt suverän på att böja dessa trådar till vackra bokstäver.

    SvaraRadera