Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

måndag 1 juli 2013

Love, Joy and Peace

Kärlek glädje och frid! Har klurat lite över de orden och ganska snart hade jag klart för mig hur jag ville gestalta dem. Kärlek var lättast och motivet har jag gjort ganska många gånger nu. Glädje var lite svårare, men för mig är höjden av glädje när Guds änglar, i glädjeyra, stöter i basun. Frid var svårast. Frid, lugn och ro.... Vad kan vara mer fridfullt än ett barn som vilar i en förälders famn? Jag själv känner att jag vilar i Guds famn. Där har jag min ro, även när livet inte är som det ska och allt ser kaotiskt ut. Tog ett tag innan jag fick till barnet och handen som jag ville ha det. Den lite grova handen och det lilla hjälplösa barnet....
Tavlorna är gjorda av återvunnet trä, målat med Annie Sloan Calk Paint och vaxat. Texten är gjord av najtråd.

Love! Ca 35x29 cm
550:- + ev frakt  
Joy! Ca 35x29 cm
550:- + ev frakt
Peace! Ca 35x29 cm
600:- + ev frakt
Alla tre tavlorna
1400:- + ev frakt
Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.
Vill du beställa något skickar du ett mail.




1 kommentar: