Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

söndag 30 juni 2013

Från skräp till tavlor

Jag tänkte visa lite av min process från rivningsvirke till tavlor.

Mitt virkesförråd. Panel, dörrfoder och annat från renoveringen av vårt hus.
En dörrkarm som snart ska bli tavelramar. Behöver bara sågas till rätt dimension.
Ett hjärta som sågats till på bandsågen. Sen är det dags för sandpapper och färg.
Panel och ramar har limmats ihop.
Text och bild designas och planeras.
Målning nästa.
Lite lösa delar på tork. Ska bli fyra olika tavlor.
En tavla nästan klar!
Texten ska böjas till färdigt, hål borras i tavlan för att sätta fast ståltråden och hjärtat limmas.



3 kommentarer:

  1. Så fina tavlor du gör.....lite imponerad måste jag säga.....

    SvaraRadera
  2. Barnet i handen, så underbar,

    SvaraRadera
  3. Helt underbar liten skulptur eller vad man skall kalla det. //MalinSj

    SvaraRadera