Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

söndag 14 juli 2013

A home with love

Jag fick ett roligt meddelande på FB i går eftermiddag. En förfrågan om att göra en tavla med texten: "A home with love".  Jag hade en färdig bakgrund med ram så det var bara texten som fattades. När jag la texten på lite olika sätt, var det som att det fattades något för att få jämvikt i bilden. jag gick ut till garaget och hämtade ett utsågat hjärta och la dit. Yes! Skickade en bild på den halvfärdiga tavlan och fick tillbaka en fråga om jag kunde måla hjärtat rött. Rött? Jag som håller mig till en färg på tavlorna! Rött? Nja, jo, jo visst, det kan jag väl. Så det blev en vit tavla med ett rött hjärta. Kan tänka mig att göra några fler.


Tavlan är av återbruksvirke och "najtråd" (svart ståltråd) 29x35 cm.
500:- + ev frakt

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.
Vill du beställa något skickar du ett mail.


1 kommentar: