Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

måndag 22 februari 2021

Se det snöar

Sportlov och en massa snö utanför fönstret inspirerade till dessa vantar. Jag tycker det är kul att göra de två vantarna olika. Det blir liksom lika spännande att se vante nummer två växa fram på stickorna.

Storleken är Dam M, men vill man ha större vante kan man sticka med grövre stickor, och om man vill ha mindre väljer man tunnare stickor.

Garnet är DROPS Flora. Ett nystan av varje färg, samt en liten rest av röd. Man kan givetvis använda annat garn med liknande tjocklek. Strumpstickor: 2,5 mm, eller den storlek du behöver för att få 32- 34 m/10 cm mönsterstickning.  

Mönstret kostar 50:- men du får gärna betala mer. Hela summan går till Love and Hope.




Tror den blir väldigt fin i mellangrå och naturvit också.


Varenda krona som kommer in av försäljningen skänks till organisationen Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love ans Hope här.


Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@car-van.se. Tala om vilket mönster du önskar beställa. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar