Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

måndag 15 februari 2021

Håll mitt hjärta

För ett antal år sedan gjorde jag tavlor i trä och ståltråd. En av dem föreställde ett hjärta i en hand med texten "Håll mitt hjärta". Jag gör inga tavlor längre, men av någon anledning dök den upp i minnet. En vante med samma text, men hur skulle jag göra hjärtat och handen? Insåg efter en stund att jag inte behövde ha med en hand, eftersom den finns inuti vanten. ;) Det blev ett stort hjärta på ena vantens insida bara. Jag började sticka vantarna med mörkgrå bottenfärg, men så tog det röda garnet slut. Jag kunde dock inte vänta tills jag fått tag i mer med samma färgbad, utan var tvungen att testa med naturvit bottenfärg också. Riktigt svårt att lägga stickningen åt sidan. Man vill bara se hur mönstret växer fram.

Storleken är Dam M, men vill man ha större vante kan man sticka med grövre stickor, och om man vill ha mindre väljer man tunnare stickor.

Garnet är DROPS Flora. Ett nystan av varje färg. Man kan givetvis använda annat garn med liknande tjocklek. Ljusgrå bottenfärg skulle också funka bra.

Mönstret kostar 50:- men du får gärna betala mer. Hela summan går till Love and Hope.








Varenda krona som kommer in av försäljningen skänks till organisationen Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love ans Hope här.


Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@car-van.se. Tala om vilket mönster du önskar beställa. 

2 kommentarer:

  1. Hej, SÅ jättefina
    skicka ditt mob nr så jag kan köpa mönster
    Mina Älskad och unik har jag fått mycket beröm för
    Mari-Anne Jakobsson på förhand tack 0705607453

    SvaraRadera
  2. Skicka mig ett mail. Klicka på länken ovan.

    SvaraRadera