Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 14 maj 2013

Nu blommar det!

I går kväll satt jag och visade dottern hur jag gör blommor i ståltråd till halsband. När jag just skulle klippa av ståltråden får hon idén att man ju kunde göra blad och stjälk på dem. Självklart! Gjorde den första och tryckte ner den i en kruka på bordet som numera inte hade några blommande växter. Det blev ett antal gjorda i går kväll. Svårt att sluta när man har roligt. Har du samma problem som jag, att blommande växter bara vissnar? Detta kan ju vara ett alternativ, både ute och inne.


Ståltrådsblommor ca 25 cm höga. Blommans diameter ca 5 cm.
30:-/st.



Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.


Vill du beställa något skickar du ett mail. Oftast räcker det med dubbelt porto så du får räkna med att 12:- läggs på priset för frakt.


2 kommentarer:

  1. ...och vilka fina blomstöd de kan bli - både inne och ute!

    SvaraRadera
  2. Hej hej
    Så fina bilder och många ideer Tack!
    Charlotte

    SvaraRadera