Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

torsdag 18 april 2013

Om LoveNepal

Jag har bestämt mig för att det det jag får in när jag säljer mina hantverk, ska gå till en organisation som heter LoveNepal. Ett par goda vänner till mig startade den organisationen för några år sedan och jag började mitt engagemang hösten -12. Mikael skrev då ett upprop på facebook. Det handlade om att kunna köpa loss en nepalesisk tjej från fruktansvärda förhållanden på en indisk bordell. I de flesta fall köps inte flickor utan räddas på andra sätt, men det här fallet var extremt. Jag bestämde mig för att göra vad jag kunde för att sprida information och få in pengar till detta arbete. Läs mer på LoveNepals hemsida. Tryck här.
Titta även på den här lilla filmsnutten där Mikael berättar hur allt startade och en av flickorna berättar om sitt liv:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar