Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

onsdag 5 juni 2024

Prata inte med hat i mun

I nyheterna hör man ofta om hatbrott, och sociala medier är fulla av hårda ord. Kärlek och värme behövs mer än någonsin. En god vän är ute och föreläser en del om fredsarbete. Jag ville ge honom ett par vantar med passande text, så det blev ett par specialdesignade vantar, även om jag tror det kan vara fler som gärna skulle vilja ha vantar med denna uppmaning. 

Vantarna är stickade i Viking garn Alpaca fine, 50 g av vardera naturvit (602), mörkblå (627), några meter av gul (618) och en rest av grön till det broderade olivbladet. Eller använd ett liknande garn, t ex Drops Flora. Alpacka fine är något lite tjockare så de blir med samma handlag ca en cm bredare än med Flora. Till herrvante stickas vantarna med stickor 3, till dam stickor 2,5. De kan självklart stickas i annat liknande garn.

Mönstret kostar 50:- men du får gärna betala mer. Hela summan skickar jag vidare till Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love and Hope här.

Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@widell.me. Skriv "prata inte" i ämnesraden, så jag vet vilket mönster du vill beställa. I ett svarsmail får du swishnummer och när du swishat får du mönstret som pdf-fil. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar