Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 7 februari 2023

Tro hopp och kärlek

 När man får en ide till ett mönster, är det bara att börja knåpa ihop ett. Ibland hittar man rätt direkt, men ibland måste man tänka om. Det här mönstret blev ändrat flera gånger i både skisstadiet och i stickstadiet. Till slut var jag dock rätt nöjd med resultatet. Texten tro, hopp och kärlek fick sällskap av de tre symbolerna för orden. Jag tycker det är roligt att sticka vantar som inte är likadana. Man har hela tiden ett nytt mönster som växer fram.

Garnet jag använt är Drops Flora. Det går givetvis använda annat liknande garn. Mönstret kostar 50:- men du får gärna betala mer. Hela summan går till Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien.

Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@car-van.seTala om att det är mönstret "Tro, hopp och kärlek" du önskar beställa.




 




3 kommentarer:

  1. Stickar du på beställning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Det gör jag inte, men vantarna på bilderna finns till salu på min Fb-sida. https://www.facebook.com/nitashantverk.blogspot

      Radera