Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

fredag 2 december 2022

Julkula

 "God jul önskar vi er alla"

Jag stickade en julkula efter en beskrivning jag hittade på nätet och fick inspiration att designa en egen. Det blev en med text såklart. I mönstret finns det tre lite olika diagram. 

Kulorna har jag stickat av rester av DROPS Flora och stickor 2,5. Kulan blir 6-7 cm i diameter. Stickar man i grövre garn blir den givetvis större.

Mönstret är gratis, men vill du ge en slant för det får du givetvis det. Hela summan går till Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love and Hope här. Eftersom jag inte vill skriva mitt swishnummer här, så kommer det med vändande mail.

Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@car-van.se. Tala om att det är mönstret "Julkula" du önskar beställa. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar