Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

lördag 19 februari 2022

Munkabältesmössa

 Att sticka denna mössa är väldigt roligt. Ett snyggt mönster som är lätt att hålla i huvudet och inga långa flotteringar på avigsidan. Den här gången valde jag ett melerat garn till mönstret. Därför har jag använt bara en mönsterfärg. Jag har använt DROPS Delight och DROPS Flora. 

Mönster till matchande vantar hittar du här.

Paketpris på mönster till vantar och mössa är normalt 75:- Enbart det ena mönstret kostar 50:-, men du får gärna betala mer. Hela summan går till Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love and Hope här. 

Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@car-van.se. Tala om att det är mönstret till munkabältesmössan du vill beställa.



Exempel på hur mönstret blir med två mönsterfärger.




7 kommentarer:

  1. Hej
    Jag köpte mönster till vante o mössa i munkabälte. Har börjat på vanten men fattar inte beskrivningen på kiltumen. Har stickat mycketbla tvåändsstickade vantar med tumkil. Hur kan jag kontakta dig för att fråga om detta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maila mig! Använd maillänken ovan

      Radera
    2. Maila mig! Använd maillänken ovan

      Radera
    3. Maila mig! Använd maillänken ovan

      Radera
    4. Maila mig! Använd maillänken ovan

      Radera
  2. Har du något nytt mönster på G, blott en dag och se are the world är favoriter. Hjärtevantarna är också fantastiska. Dina mönster är så bra och blir perfekt i syl mvh Mari-Anne Jakobsson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga nya mönster på gång än. Får se om det blir senare i höst.
      Anita

      Radera