Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

söndag 28 mars 2021

We are the world

En sång som många kända artister sjöng tillsammans för rätt många år sedan, blev inspiration till dessa vantar. Om jag inte minns fel, var det en insamling för Afrika. Oavsett tycker jag att det är ett bra budskap även för vår tid. Vi kan behöva påminnas om att vi alla är världens barn och lika värdefulla allihop. När jag hade gjort mönstret med jordklotet på handens yttersida, letade jag efter en bild på andra sidan jordklotet för insidan. Det slutade med att jag fick fotografera vår jordglob. Säger en del om vår världsbild kanske.

Garnet är DROPS Flora (ett nystan vardera av färg 10 och 03, samt en rest grön) och strumpstickor 2,5 mm, eller den storlek du behöver för att få 32- 34 m/10 cm mönsterstickning.  Man kan givetvis använda annat garn med liknande tjocklek.

Storleken är Dam M, men vill man ha större vante kan man sticka med grövre stickor, och om man vill ha mindre väljer man tunnare stickor.

Mönstret kostar 50:- men du får gärna betala mer. Hela summan går till Love and Hope.





Varenda krona som kommer in av försäljningen skänks till organisationen Love and Hope. De bedriver ett fantastiskt arbete mot barnsexhandeln i flera länder i Asien. Läs mer om Love ans Hope här.

Vill du beställa mönstret skickar du ett mail till anita@car-van.se. Tala om vilket mönster du önskar beställa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar